Landing page ma skłonić odwiedzającego stronę do określonej akcji, którą jest najczęściej zakup danego produktu czy usługi. Dlatego musi być przygotowany tak, żeby z jednej strony zachęcić potencjalnego nabywcę do działania i ułatwić mu zakup, a z drugiej – dostarczyć wszelkich niezbędnych informacji, dzięki którym klient zdecyduje się na skorzystanie z oferty.
Skuteczny landing page – zacznij od podstaw
Przede wszystkim musisz określić grupę docelową i zidentyfikować problem, który rozwiązuje oferowany przez ciebie produkt lub usługa. Sprzedajesz luksusowe samochody (a więc kierujesz ofertę do osób dobrze sytuowanych) – pokaż, w jaki sposób twoje poprawiają komfort jazdy i podnoszą prestiż. Chcesz za pomocą landing page sprzedać korepetycje (nabywcą są uczniowie i rodzice uczniów) – połóż nacisk na niewygórowaną cenę, dostępność różnych form korepetycji, efektywność.
Podeprzyj twoje twierdzenia tzw. dowodami społecznymi. Niech będą to autentyczne opinie klientów, liczby, wypowiedzi influencerów.
Hasło przewodnie i łatwy kontakt
Kiedy grupa docelowa i najważniejsze cechy landing page zostały określone, przejdź do tworzenia strony. Wymyśl dobre hasło przewodnie, z którego bezpośrednio wynika co oferujesz i jaki problem klienta rozwiązujesz. Niech będzie to hasło typu call to action, czyli po prostu wzywające do działania, np. Potrzebujesz korepetycji z matematyki – zadzwoń, pomożemy każdemu!
Oczywiście na stronie należy zamieścić treść, która wyjaśni dlaczego możesz pomóc każdemu, jakie masz kompetencje i w jaki sposób zrealizujesz swoją obietnicę. Ważne jest, żeby w widocznym miejscu znalazł się również przycisk, dzięki któremu potencjalny klient łatwo dokona zakupu oraz szybko nawiąże z tobą kontakt. Dobrym pomysłem będzie numer telefonu i adres email w widocznym miejscu, wyskakujące okienko czatu (jeśli jesteś w stanie zapewnić stałą komunikację) czy krótki i przejrzysty formularz.
Inne ważne elementy dobrego landing page
Stworzenie dobrego landing page nie jest łatwe, dlatego najlepiej zlecić to zadanie specjalistom, choćby takim jak zespół Freshmail.pl. Jednak nawet jeśli nie będziesz tworzył strony samodzielnie, warto wiedzieć, jak powinna wyglądać profesjonalna landing page.
Poza wspomnianymi elementami, dobrze jest umieścić na stronie wysokiej jakości zdjęcia perfekcyjnie dobrane do usługi lub towaru, który sprzedajesz, a także zadbać o odpowiedni layout. Szczególny nacisk należy położyć na te elementy, dzięki którym klient będzie mógł się z tobą skontaktować czy po prostu dokonać zakupu.